W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.
Akceptuje (nie pokazuj więcej tego komunikatu).

Napisali o nas…

Zarządzanie turystyką - zawód z przyszłością


„Dziennik Elbląski“ nr 160 z 10 VII 2009 r.

Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi w Wydziale Zamiejscowym w Elblągu Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego, kształcącej na specjalności zarządzanie turystyką. Rozmawialiśmy z Dziekanem Wydziału dr Wioletą Engler oraz Prezesem Oddziału PTTK w Elblągu Marianem Tomaszewskim.

- Pani Dziekan, zarządzanie turystyką to zawód z przyszłością?

Zarządzanie turystyką to specjalność, która odpowiada na potrzeby rynku pracy, rozwoju regionu i kraju oraz na oczekiwania studentów zamierzających studiować kierunek dający pasjonujący i dobrze płatny zawód. Turystyka jest bowiem jedną z najbardziej rozwijających się gałęzi gospodarki narodowej.

- Czego studenci mogą się nauczyć na waszej uczelni?

Wielką wagę przykładamy do skutecznego komunikowania się, kreatywności i innowacyjności. Doskonalimy u naszych studentów umiejętności podejmowania szybkich i trafnych decyzji oraz myślenia systemowego i interdyscyplinarnego.

- Absolwent tej specjalności jest…

Wszechstronnie przygotowany do założenia i prowadzenia własnej działalności, np. biura podróży, agencji turystycznej, pensjonatu, hotelu, ośrodka wypoczynkowo-sportowego, centrum rekreacji i odnowy biologicznej, gospodarstwa agroturystycznego czy agencji reklamowej.

- A o czym są prace dyplomowe i czy dają możliwość wykorzystania ich w przyszłości?

Z pewnością w tym roku akademickim nasi studenci podjęli m.in. takie tematy jak: Organizacja i funkcje obiektu turystycznego na przykładzie hotelu Młyn w Elblągu, Żuławy Wielkie jako obszar atrakcyjny turystycznie, Agroturystyka na Kociewiu czy np. Znaczenie wydatków budżetowych przeznaczonych na inwestycje w rozwój turystyki w mieście Elbląg w latach 2003-2007. Biorąc pod uwagę powyższe tematy, zdecydowanie można je wykorzystać w przyszłej pracy, promując przy tym region, w którym się mieszka.

- Panie Prezesie, jak rozpoczęła się Pana współpraca z „Jańskim“?

Dzięki turystyce i faktowi, że znam Dziekana Wydziału dr hab. Janusza Hochleitnera, który był i nadal jest członkiem PTTK.

- Zarządzanie turystyką - ustaliliśmy, że to zawód z przyszłością. W jaki sposób Pan chce wpłynąć na popularyzację tej gałęzi gospodarki?

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że bez znajomości regionu i jego potrzeb nie jesteśmy w stanie nic zmienić. W związku z tym poprzez współpracę z „Jańskim“ budujemy wśród młodych ludzi świadomość turystyczną o regionie i własnym miejscu zamieszka- nia.

- Główne inicjatywy, konferencje, pozycje książkowe czy turystyczne PTTK i „Jańskiego“?

Nasza współpraca na tym gruncie rozpoczęła się w ubiegłym roku pozycją książkową dotyczącą bursztynu, później były konferencje popularno-turystyczne dotyczące m.in. Wysoczyzny Elbląskiej, zabytkowego Pałacyku, czy ostatnio Sejmiku Przedkongresowego VI Kongresu Krajoznawstwa Polskiego.

- Czy jest Pan zadowolony z tej współpracy? Plany na przyszłość…

Oczywiście, że jestem. Plany… kontynuacja współpracy, tj. organizowanie większej liczby konferencji adresowanych do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Chodzi o to, żeby młodzież miała większą świadomość i znajomość miejsca, w którym mieszka i w którym żyje.

Dziękujemy za rozmowę.

Zarządzanie turystyką - zawód z przyszłością

powrót do: napisali o nas