V Rajd Zimowy „Zimne Nóżki” 2-3 lutego 2013

2013-02-05

Klub Turystyczny „Figa” został zaproszony przez Stare Buty na V Zimowy Rajd „Zimne Nóżki”. Impreza o charakterze pieszo-biesiadnym odbyła się tym razem w Pucku. Organizatorem była Formacja Stare Buty z Rumi. Ostatecznie do Pucka udała się 18 – osobowa ekipa braniewskiej Figi plus troje Figusów z Gdańska. Razem było nas 21 osób. Na rajd udaliśmy się autobusem zamówionym przez olsztyńskie Stare Buty, którym zajechało po nas do Braniewa 24 osoby. Część ekipy olszyńskiej przyjechało do Pucka już w piątek i pomogli przygotowywać organizatorom wspaniałe posiłki na biesiadną część spotkania. W całym rajdzie wzięło udział ponad 80 osób - turystów z wielu zakątków naszego kraju.

Honorów naszego klubu bronili:
19. Workowski Henryk
20. Workowska Grażyna
21. Rabenda Elżbieta

Większość uczestników zakwaterowana była w Harcerskim Ośrodku Wodnym, w którym się stołowaliśmy i biesiadowaliśmy. Figa zakwaterowana została opodal w Hotelu DELFIN. Po zakwaterowaniu się i krótkim odpoczynku udaliśmy się na kilkukilometrową wycieczkę wzdłuż Zatoki Puckiej w kierunku miejscowości Rzucewo. Po uroczej wędrówce - w trakcie której organizatorzy zapewnili nam: oprócz dużej dawki jodowanego powietrza dodatkowo ciekawe gry terenowe - udaliśmy się na zasłużoną wojskową grochówkę. Po sytym posiłku rozegrano konkurs piosenek szantowych. W trakcie wieczornej obiadokolacji połączonej z kilkugodzinnym biesiadowaniem przy akompaniamencie wielu gitar był kolejny konkurs na najbardziej oryginalne przebranie nawiązujące do tematyki morskiej. W konkursie największe wrażenie zrobił nasz figowy kolega Heniu Workowski, który zgarnął główną nagrodę. Biesiada turystyczna trwała do późnych godzin nocnych. Rano, po bardzo bogatym śniadaniu, udaliśmy się na zwiedzanie miasta oraz ciekawych miejsc w tym np. miejsce zaślubin z morzem generała Józefa Hallera, które odbyło się w Pucku dnia 10 lutego 1920 r.

Po porannej dotleniającej wycieczce i po pożegnaniu się z uczestnikami rajdu udaliśmy się w drogę powrotną do Braniewa.