IV Rajd Bab - 04.03.2017

2017-03-16

W sobotę 4 marca 2017 roku odbył się po raz czwarty „Rajd Bab”. Jest to wycieczka jednodniowa organizowana przez KTP „Delta” w okolicach 8 marca, kiedy to obchodzony jest na świecie Międzynarodowy Dzień Kobiet. W tym roku zaproponowaliśmy uczestnikom trasę:
Jagodnik (przystanek MPK) – Jagodnik wieś – szlak czerwony – Głogowe Wzgórze – Jelenia Dolina – Próchnik

Na początek trasy dojechaliśmy autobusem nr 20, który jadąc przez całe miasto zbierał chętnych turystów. Dopiero jak wysiedliśmy na przystanku MPK Jagodnik to policzyliśmy, że zebrało nas się 13 osób, trzech Panów i dziesięć Pań. Pierwsze swoje kroki skierowaliśmy w stronę wsi Jagodnik, ale po drodze zatrzymaliśmy się przy moście, na który nie zwraca się uwagi, kiedy się przez niego jedzie lub przechodzi. Jednak, kiedy opuścimy szosę i zejdziemy nieco w las ukazuje nam się piękny, malowniczy most na rzeczką i głębokim jarem. Budowla ta najlepiej widoczna jest zimą i wczesną wiosną, kiedy na drzewach nie ma liści. Po zrobieniu zdjęć ruszyliśmy dalej i spacerkiem dotarliśmy do centrum uśpionej o tej porze wsi. Zrobiliśmy sobie zbiorowe zdjęcie przy pomniku upamiętniającym mieszkańców wioski i okolic, którzy zginęli w czasie I Wojny Światowej a przeszliśmy do MORU miejsca postojowego na szlaku Geen Velo, który tędy przebiega. Niestety wiata i całe otoczenie w tym miejscu zostało bardzo mocno zanieczyszczone, a w toy toy leży schowana drewniana ławka. Zatrzymaliśmy się tu, bo zaplanowaliśmy w tym miejscu postój i tu Prezes klubu Sławek złożył wszystkim Paniom życzenia z okazji zbliżającego się ich święta i rozdał wszystkim uczestnikom znaczki rajdowe i wklejki do książeczek. Nasi Panowie stanęli na wysokości zadania i dbając o nasze krągłości obdarowali nas różnymi słodkościami. Po tym miłym uroczystym akcencie i wypiciu kawy i herbaty wyruszyliśmy w dalszą drogę. Pogoda nam sprzyjała od samego rana, było ciepło a i słonko ładnie świeciło. Był to jeden z powodów, że droga do polany ze smokami minęła nam bardzo szybko i przyjemnie. Na polanie spotkaliśmy grupę turystyczną z elbląskiego PWSZ, która właśnie kończyła swój pobyt w tym miejscu i ruszała w dalszą drogę. Przejęliśmy od nich rozpalone ognisko i rozpoczęliśmy relaks w pięknym miejscu, w miłym towarzystwie i przy pięknej pogodzie. Spędziliśmy tu trochę czasu piekąc kiełbaski i smakując pysznych smakołyków przygotowanych przez nasze Panie. Oczywiście nie mogło się obyć bez tradycyjnych „babeczek dla babek” no i wspólnego zdjęcia przy ognisku. Babeczki, które były pyszne przygotowała jak zwykle Danusia Żynda. Dobrze nam było na polanie ze smokami, ale przyszedł czas wyruszyć w dalszą drogę. Spakowaliśmy swoje plecaki i spokojnym spacerowym krokiem wyruszyliśmy w stronę Próchnika. Po dotarciu do centrum dzielnicy udaliśmy się do kościoła, a korzystając z tego, że był otwarty mogliśmy przypomnieć sobie piękno tego zabytku i wspomnieć jego historię. Ostatnim punktem naszego rajdu był powrót autobusem nr 12 do centrum Elbląga.
Na „IV Rajdzie Bab” była nas szczęśliwa trzynastka, trasa była ładna, pogoda piękna, a polana ze smokami jak zwykle cicha, spokojna i z pięknym widokiem na wodę, pozwalająca na odpoczynek po tygodniu pracy. Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo i do zobaczenia na kolejnej wycieczce.